Lima

30 september 2019 - Barranco, Peru

Zaterdag 28 september 2019

Vanmorgen opgestaan en de laatste dingen ingepakt.  Thijmen brengt ons naar Schiphol, fijn! We scharrelen nog wat langs de winkeltjes en boarden twaalf uur. We vertrekken op tijd en installeren ons drieën comfortabel naast elkaar. Het is een vlucht van bijna twaalf uur, maar we hebben genoeg films, muziek en leesvoer mee. Om 17.00 uur Peruviaanse tijd landen we. Flinke rij voor de douane maar het gaat vlotjes, ook de bagage is in een wip van de band. We hebben een taxi via Booking.com, we duimen dat hij er staat. Als we de uitgang verlaten komen we in een hal waar drommen afhalers staan en mannen met naambordjes.  Even rondspeuren en ja hoor, het Paul Gerringa bordje is er ook bij. Wat een luxe zo afgehaald worden. Meestal regelen we dit zelf of gaan we met bus, trein of ander vervoermiddel naar het guesthouse of hostel.  Lima is een grote stad, we rijden bijna een uur om in de wijk  Barranco te komen.  Leuk guesthouse, fijne kamer  met lekkere bedden. We frissen ons een beetje op en we gaan gelijk de straat weer op om een lekker restaurantje te zoeken. Het is inmiddels 21.30 en op het centrale plein is het gezellig druk, muziek, kraampjes, mensen op bankjes.  Keyword  voor ons is local food  en het moet er traditioneel uitzien. We vinden al gauw een schattig restaurant waar de eigenaar verteld dat vader op zoon al járen Peruviaans eten serveert gemaakt door de mamma…..dat is precies wat we zoeken. Geen idee wat er op de menukaart staat en we kiezen op goed geluk.  Na het eten en onze eerste Pisco sour, het nationale drankje, slenteren we terug en  verlangen om na een dag wakker van 21 uur lekker te gaan slapen.

Zondag 29 september

Vanmorgen na een goede nachtrust en lekker ontbijt met de bus naar het centrum van Lima. We stappen  ergens uit in het centrum, en wandelen rustig de thuis uitgeprinte wandelroute van alle bezienswaardigheden. Wat een kleurrijke stad! De invloed van de Spanjaarden is overal terug te vinden. In de bouwstijl, aan standbeelden, in kerken en kathedralen.  We zien de wisseling van de wacht bij het presidentiële paleis met paarden en muziek. Mooi om te zien met veel ceremonieel vertoon.  We eten en drinken weer ergens heel gezellig wat en gunnen onze voeten wat rust. We bezoeken de Kathedraal van Francisco de Assisi. Prachtig, met catacomben vol met botten van zijn Franciscaner orde.  We slenteren over marktjes en door parken. Aan het eind van de middag pakken we de bus terug. Een paar uurtjes later zoeken we een supermarkt op om wat flesjes drinken en wat te knabbelen te halen voor de busreis van morgen.

1. Muriel:
    30 september 2019
    Begin is alvast goed! Heerlijk!
  2. Marina & Harry:
    30 september 2019
    Het eerste contact met de cultuur en de local food restaurants
    hebben jullie zo te lezen al gelegd! 😋
  3. Liesbeth:
    30 september 2019
    En dan zitten jullie zo maar aan het andere eind van de wereld! Wat mij het meest opviel: de rijen gesorteerde knekels..... een waar mozaïek patroon😀. Ben benieuwd naar het volgende verhaal😘