14 sneeuwscooters

14 maart 2022 - Pello, Finland

Maandag 14 maart, sneeuwscooters

Vandaag staat sneeuwscooter safari op het programma. Na ontbijt hijsen we ons in onze winteroverals. Na een uitgebreide veiligheid instructie krijgen we onze helmen en kunnen we vertrekken. We zijn met gids en drie sneeuwscooters. Even rustig een rondje op het meer om te leren hoie hij reageert. Inderdaad even aan de gashendel en je vliegt vooruit. Ze schijnen ruim 100 km per uur te kunnen gaan. Dan vertrekken we door de prachtige beboste natuur. Prachtige uitzichten en overal heel veel sneeuw natuurlijk. Steeds beetje harder en uiteindelijk met flinke gang vooruit. Na poosje wisselen van bestuurder tot passagier en omgekeerd. Rond middaguur wordt er weer gestopt bij een hut, vuur gemaakt en eten bereid. Weer een heerlijke maaltijdsoep, tosti’s en koffie en thee. Toe weer warm kaneelbrood. Ook beetje rondgelopen en uiteindelijk zetten we de tocht voort. Onderweg stoppen we nog op een meer waar ijsvissers net vis gevangen hebben en boven vuur aan bereiden zijn. Na zo’n 50 km en 5 uur na vertrek zijn we terug. Even drankje gedaan met andere mensen van onze groep. Dadelijk weer sauna aan en lekker bijkomen.

1. Liesbeth:
    14 maart 2022
    Zijn jullie al in het ijswak gesprongen? Ik verheug me nu al op foto’s van een rendiersafari!
  2. Paul en Monique Gerringa:
    16 maart 2022
    Kom nog. Wel gaaf masr ook zo koud 🥶
  3. Marina & Harry:
    14 maart 2022
    Mooi hoor, de eerste foto’s zijn al veel belovend! 🙋‍♀️🙋‍♂️